Često postavljena pitanja
1. Što je rezervacijski kod (booking reservation number, PNR – passenger name record)?
Rezervacijski kod je 6-ero znamenkasti kod ( npr. X86WB ) koji sadrži sve informacije i detalje vezane uz rezervaciju aviokarte u kojoj su navedeni svi detalji, vremena letova, trajanje letova, termini, prezime ime putnica/ka, etc.. AVIO KARTA – zrakoplovni dokument/karta . Dokument/ugovor između kompanije i putnika, neprenosiv na drugu osobu/ime. Nalazi se u desnom gornjem kutu u avio-karti.
2. Koja su ograničenja za predanu prtljagu?
Ograničenja za predanu prtljagu ovise o zrakoplovnim prijevoznicima.
U većini slučajeva prtljaga je ograničena na jedan komad od 23kg ili od 20kg, ovisno o tarifi.
3. Koja su ograničenja za ručnu prtljagu, te mogu li sa sobom u zrakoplov nositi računalo?
Ručna prtljaga mora biti spremljena u pretincu za prtljagu iznad sjedala. Svaki prijevoznik pojedinačno određuje dimenziju i težinu ručne prtljage. Podsjetimo, veličina ručne prtljage koja se daje u propisima pojedine zrakoplovne tvrtke uključuje elemente kao što su ručke, kotači, držače itd. Međutim, dopuštena težina ručne prtljage je obično između 8 i 10 kg, uz uvjet da zbroj dimenzija takve ručne prtljage ne prelazi 115 cm (45 in) i ukupna težina ne prelazi 8 kg. Sa sobom u zrakoplov smijete nositi računalo u odvojenoj torbi.
Svi putnici koji putuju za USA, moraju biti u mogućnosti upaliti svoje elektroničke uređaje koje nose sa sobom na let (mobitel/laptop isl). Ukoliko je uređaj bez baterije, nošenje uređaja na let može biti odbijeno ili će od strane sigurnosne službe na aerodroma biti zatražena dodatna provjera istog.
4. Na kojem koraku rezervacijskog procesa je vidljiva ukupna cijena zrakoplovne karte?
Ukupna cijena zrakoplovne karte je vidljiva na trećem koraku rezervacijskog procesa kod plaćanja.
5. Zanima me koliko unaprijed je potrebno rezervirati zrakoplovnu kartu? Hoće li cijena biti povoljnija ukoliko je rezerviram nekoliko mjeseci unaprijed?
Cijena zrakoplovne karte ovisi o raspoloživosti mjesta u zrakoplovu u trenutku izrade rezervacije za željene datume. Na cijenu utječu sezonalnost, kao i objavljene cijene zrakoplovnih kompanija za željeni period putovanja. Karta je najčešće povoljnija ukoliko je putnik rezervira nekoliko mjeseci unaprijed.
6. Mogu li na let sa sobom nositi tekućinu, hranu i lijekove? Kakva je procedura ukoliko bolujem od neke bolesti te sam primoran sa sobom nositi određene lijekove ili slično?
Dozvoljena količina nezapaljivih tekućina je do 100 ml. Tekućine do 100 ml mogu biti zapakirane u prozirnu vrećicu do 1l koju morate posebno predočiti prilikom sigurnosne provjere.
Dozvoljen je unos proizvoda koji se kupuju u duty free shop-u unutar tranzitne zone i koji se posebno pakiraju i označavaju da su kupljeni unutar navedene zone.
Lijekovi su dozvoljeni samo uz liječničku potvrdu.
7. Moje prezime sadrži hrvatske znakove (č;ć;š;đ;ž), što učiniti?
S obzirom da se radi o globalnom rezervacijskom sustavu hrvatski znakovi se nažalost ne mogu upisati tako da se umjesto slova č;ć;š;đ;ž unose slova c;s;d;z.
8. Vegetarijanac sam ili želim rezervirati posebnu vrstu obroka na letu, kako to mogu učiniti?
Zrakoplovne kompanije nude različite vrste obroka na letovima. Za rezervaciju posebnog obroka molimo vas da zahtjev pošaljete zahtjev putem e-maila na info@avioadria.hr . Nakon zaprimanja zahtjeva provjeriti ćemo sa zrakoplovnom kompanijom mogućnosti rezervacije željenog obroka i javiti Vam.
9. Da li sa sobom na put smijem povesti kućnog ljubimca?
Svaka zrakoplovna kompanija ima vlastita pravila vezana uz prijevoz kućnih ljubimaca. Manjeg psa ili mačku težine do 8kg (ukupna težina psa/mačke zajedno sa kavezom) možete ponijeti sa sobom u putničku kabinu, uz prethodno odobrenje zrakoplovne kompanije, prilikom rezervacije zrakoplovne karte. Svi ostali kućni ljubimci (psi, mačke) se mogu prevoziti kao cargo u odjelu za prtljagu.
Osim podatka o pasmini, svaki putnik treba priložiti podatke o točnoj težini psa/mačke kao i veličini torbe u kojoj se nosi, a koja ne smije prelaziti dimenzije 55X40X20 cm za prijevoz u kabini zrakoplova.
Molimo vas da nam ovakav zahtjev pošaljete e-mail na info@avioadria.hr , a mi ćemo vas kontaktirati po primitku potvrde ili odbijanja rezervacije za prijevoz kućnog ljubimca.
10. Imam problema s hodanjem i kretanjem, kako mogu zatražiti posebnu pomoć u zračnoj luci?
Zračne luke opremljene su opremom za pomoć osobama s invaliditetom ili poteškoćama u kretanju. Svaki vaš zahtjev izrade rezervacije karte online pošaljite na e-mail na info@avioadria.hr , a mi ćemo provjeriti s zrakoplovnom kompanijom koji oblik pomoći je moguće zatražiti te vas shodno tome obavijestiti.
10. Imam problema s hodanjem i kretanjem, kako mogu zatražiti posebnu pomoć u zračnoj luci?
Zračne luke opremljene su opremom za pomoć osobama s invaliditetom ili poteškoćama u kretanju. Svaki vaš zahtjev izrade rezervacije karte online pošaljite na e-mail na info@avioadria.hr , a mi ćemo provjeriti s zrakoplovnom kompanijom koji oblik pomoći je moguće zatražiti te vas shodno tome obavijestiti.
11. Mogu li se rezervirati sjedišta? Što ako sam zaboravio rezervirati sjedišta prilikom rezervacije?
Rezervacija sjedišta na stranici www.avioadria.hr moguća je prilikom izrade rezervacije ili nam možete poslati e-mail sa željenim sjedalima na info@avioadria.hr. Odabir je moguć samo za kompanije koje dopuštaju rezervaciju sjedišta na letu dok su neke kompanije uvele naplatu rezervacije sjedala. O iznosu naknade ćete biti pravovremeno obaviješteni.
12. Obzirom da ne znam točan datum povratka postoji li mogućnost rezervacije povratne karte bez datuma povratka?
Zrakoplovne kompanije su se prilagodile putnicima na način da dozvoljavaju povoljnije cijene povratnih zrakoplovnih karata na kojima uz naknadu možete promijeniti datum putovanja. Povratne karte bez datuma povratka nažalost nisu moguće.
13. Koje su dobne granice putnika u avio prometu? Zašto je bitno unijeti datum rođenja prilikom izrade rezervacije?
- 0 – 2 god. – bebe
- 2 – 12 god. – djeca
- 12 – 24 god. – mladež
- od 25 god. – odrasli putnici
14. Mogu li napraviti rezervaciju za let ukoliko se radi o kombinaciji koja uključuje više od tri leta (multiple destination)?
Stranica avioadria.hr podešena je tako da pruža mogućnost pretraživanja opcija sa maksimalno tri presjedanja. Ukoliko imate zahtjev za više od tri presjedanja budite slobodni poslati nam upit putem e-maila info@avioadria.hr. Za izradu neobvezujuće ponude potrebni su nam minimalni podaci: ime i prezime putnika, datum odlaska i povratka (za svaki let), kontakt telefon.
15. Mogu li rezervirati jednosmjernu kartu?
Jednosmjernu zrakoplovnu kartu moguće je rezervirati.
Svakako preporučujemo provjeru sa Ministarstvom vanjskih poslova države u koju putujete, da li je dozvoljeno jednosmjerno putovanje ili ćete morati kupiti povratnu zrakoplovnu kartu. Naša je preporuka povratna zrakoplovna karta koja je najčešće i povoljnija od jednosmjerne.
16. Postoji li mogućnost prijenosa zrakoplovne karte na drugu osobu?
Zrakoplovna karta je neprenosiv dokument i može je koristiti samo osoba na čije ime glasi, uz predočenje valjanog dokumenta sa slikom (putovnica za međunarodne letove i osobna iskaznica za letove unutar RH i EU). Neke zrakoplovne kompanije dozvoljavaju promjene imena na zrakoplovnim kartama uz naknadu, te vas molimo da nam pošaljete zahtjev putem e-maila na info@avioadria.hr kako bismo provjerili sa zrakoplovnom kompanijom mogućnosti promjene imena.
17. Kupio/la sam avio kartu i na e-mail sam dobio potvrdu s informacijama o letu. Da li je navedeno moja zrakoplovna karta i što mi je sve potrebno za putovanje?
Broj zrakoplovne karte sastoji se od 13 znamenaka 000-1234567890.
Ukoliko ste na vaš e-mail zaprimili potvrdu s informacijama o letu, rezervacijskim kodom i brojem vaše karte onda je to vaša elektronska karta. Molimo vas da je isprintate te je zajedno s putnim dokumentima predate na šalteru registracije putnika (check-in). Za domaće letove te putovanja unutar EU Vam je uz elektronsku kartu potrebna osobna iskaznica dok je za letove izvan Hrvatske (države ne-članice EU te ostale zemlje) potrebna valjana putovnica, te viza za određene države koje to traže.
18. Imam kupljenu zrakoplovnu kartu i moje se putovanje sastoji od nekoliko letova s presjedanjima. Što se događa u slučaju da prvi let kasni i ja ne stignem na sljedeći let?
Ukoliko let kasni i minimalno vrijeme zadano između letova ne bude zadovoljeno, zrakoplovna kompanija će vas premjestiti na prvi raspoloživi let o svom trošku prema vašoj krajnjoj destinaciji te osigurati noćenje ukoliko je let idući dan.
19. Da li ću za zrakoplovnu kartu kupljenu putem stranice avioadria.hr biti obaviješten u slučaju otkaza leta ili promjene u vremenu leta?
U slučaju otkazivanja leta ili promjene u vremenu polaska zrakoplova više od 24h prije leta biti ćete obaviješteni od strane agencije. Ukoliko do promjene vremena leta dođe unutar 24h kontaktirati će vas direktno kompanija.
Iz tog razloga Vas molimo da prilikom rezervacije zrakoplovne karte na stranici avioadria.hr ostavite važeće kontakte (telefon i e-mail) kako bismo vas bili u mogućnosti kontaktirati.
20. U tijeku putovanja promijenio se datum kada bih putovao, kako i gdje mogu isti promijeniti?
Prilikom izrade rezervacije i dobivanja zrakoplovne karte, složili ste se s uvjetima tarife kojima podliježe vaša zrakoplovna karta. Ukoliko zrakoplovna karta dozvoljava promjenu datuma, istu je moguće zatražiti minimalno 24h prije datuma za koji je bio prvotno rezerviran vaš let putem obrasca Promjena / Otkaz rezervacije ili putem e-maila info@avioadria.hr. Za sva eventualna pitanja ili nejasnoće slobodno nas kontaktirajte.
21. Kupio/la sam zrakoplovnu kartu, no došlo je do promjena te sam ju primoran otkazati, mogu li dobiti povrat sredstava?
Prilikom izrade rezervacije i dobivanja zrakoplovne karte, složili ste se s uvjetima tarife kojima podliježe vaša zrakoplovna karta. Ovisno o uvjetima za neke zrakoplovne karte moguće je dobiti cjelokupan povrat sredstava, za neke djelomičan uz određene penale, a za neke se nakon kupnje ne može izvršiti povrat sredstava.
Eventualne iznimke od pravila kojima podliježe vaša zrakoplovna karta moguće su ponekad uz predočenje medicinske dokumentacije, pa vas molimo da, ukoliko je to razlog otkaza vaše zrakoplovne karte, istu proslijedite putem e-maila info@avioadria.hr, te ćemo zahtjev proslijediti zrakoplovnoj kompaniji.
22. Imam dvije odvojene kupljene kartu i moje se putovanje sastoji od nekoliko letova s presjedanjima. Što se događa u slučaju da prvi let kasni i ja ne stignem na slijedeći let?
Ukoliko let u polasku kasni, te nakon dolaska u zračnu luku presjedanja ne stižete na svoj sljedeći let koji se nalazi u drugoj zrakoplovnoj karti, nažalost sami biste trebali snositi troškove eventualne promjene leta ili datuma putovanja za sljedeći let. Dvije odvojene zrakoplovne karte se smatraju dvama odvojenim ugovorima te iz tog razloga zrakoplovna kompanija nema obavezu pobrinuti se za putnika ukoliko se sljedeći let nalazi u drugoj zrakoplovnoj karti.
23. Što je Online prijava za let ( online check-in )?
Je prijava koju obavljate putem Interneta. Alternativa za online prijavu je obična prijava u zračnoj luci na šalteru.
Kako bi zauzeo mjesto u zrakoplovu, svaki putnik mora imati kartu za ukrcaj ( boarding ticket ) (avionska karta sama po sebi ne daje pravo na ukrcaj!), koja se generira prilikom prijave i predaje na šalteru zrakoplovne kompanije u zračnoj luci ili stavlja na raspolaganje za preuzeti ili šalje se na e-mail putnika. Ponekad zračni prijevoznici umjesto karte za ukrcaj daju ili šalju e-mailom potvrdu prijave za let. U tom slučaju ponesite ovu potvrdu u zračnu luku, otiđite do šaltera zrakoplovne kompanije i pokažite ga osoblju. Na temelju toga primit ćete svoje ukrcajne karte. Sama potvrda o prijavi, kao ni avionska karta, ne daje pravo na ulazak u zrakoplov.
Postoje dva načina prijave:
- online – koristeći internet formular, unesite potrebne podatke i, nakon što ukrcajna propusnica ili potvrda o prijavi bude generirana od strane aviokompanije,isprintajte dokument ili ga spremite na mobilni uređaj (npr. pametni telefon, tablet) i ponesite sa sobom na aerodrom – online check-in otvoren je 24-36h prije početka putovanja
- U zračnoj u luci – na određenom šalteru za prihvat putnika i prtljage ili pomoću automata za prijavu za let – u ovom slučaju ukrcajnu kartu ispisuje član osoblja aviokompanije ili automat (više u članku na temu prijave u zračnoj luci)