Opći uvjeti
Opći i posebni uvjeti kao i upute sastavni su dio svih aranžmana AVIO-ADRIA, te su prilog katalogu i cjeniku
Putnik je prilikom potpisivanja Ugovora o putovanju upoznat s općim uvjetima i uputama i potpuno je suglasan sa njima! Također su sastavni dio ugovora odnosno vouchera, koji sklapaju AVIO-ADRIA d.o.o (u nastavku Avio-Adria ), odnosno odgovorna agencija i putnik koji se prijavljuje za određeni turistički aranžman. Opći uvjeti vrijede samo za turističke aranžmane koje organizira Avio-Adria, osim ukoliko je izričito navedeno da vrijede također i za prodaju aranžmana drugih organizatora. U slučaju, da je u posebnim uvjetima poslovanja ili u pojedinom programu točkom općih uvjeta i uputa određeno drugačije, vrijedi ono što je navedeno u programu. U slučaju telefonske prodaje, odnosno Internet prodaje, smatra se da je putnik primio odredbe Općih uvjeta poslovanja u trenutku, kada je telefonski odnosno putem Interneta naručio turistički aranžman. S odredbama Općih uvjeta i uputa, putnik se može upoznati na web stranici www.avioadria.hr, gdje su posebno označeni i dostupni. Naručitelj odnosno putnik je svaka osoba koja je napravila važeću rezervaciju ili kupila i platila turistički aranžman ili druge usluge Ta Palma d.o.o te se na njega odnose Opći uvjeti i upute za turističke aranžmane. Za određene programe i kataloge, uz Opće uvjete vrijede i posebni uvjeti (objavljeni na web stranici i u katalozima).
COVID-19:
VAŽNO – PRIJE PUTOVANJA: Savjetujemo vam da prije svakog putovanja dodatno provjerite ima li ograničenja za putovanja u određenu destinaciju. Putovanje može biti dopušteno samo u određene svrhe, a turističko putovanje može biti izuzeto. Više detalja možete pronaći na: http://www.mvep.hr/hr/konzularne-informacije/informacije-o-putovanjima/upozorenja/
Načini plaćanja
Mogućnosti plaćanja:
1. Bankovnom doznakom
Plaćanje putem internet bankarstva, nalogom u banci ili pošti radi provedbe transakcije na poslovni račun AVIO-ADRIA d.o.o. HR3523400091110447742 kod Privredna banka Zagreb (PBZ), Zagreb.
2. Kreditnim/debitnim karticama u poslovnici:
Mogućnost plaćanja kreditnim karticama osobnim dolaskom u poslovnicu AVIO-ADRIA d.o.o., Kneza Borne 2 ( Hotel Sheraton ), 10 000 Zagreb – PREMA DOGOVORU
- ZABA: jednokratno plaćanje Maestro, Mastercard i Visa karticama, te mogućnost obročnog plaćanja na 2-12 rata putem Mastercard standard, Mastercard gold, Mastercard go!, Mastercard platinum, Visa Business i Visa Avenue Mall karticama
- PBZ: jednokratno plaćanje Maestro, Mastercard i Visa karticama te mogućnost obročnog plaćanja na 2-12 rata putem VISA Inspire, Visa Premium i Maestro karticama.
- ERSTE: jednokratno plaćanje Diners, Discover, DinaCard, Maestro, Mastercard i Visa karticama te obročno plaćanje na 2-12 rata Diners, Maestro i Visa (MB+) karticama.
- WSPay:kartično online plaćanje putem WSPay-a
- Ostale kartice: jednokratno
3. On line putem WPOS sustava:
- ZABA: jednokratno plaćanje Maestro, Mastercard i Visa karticama
- PBZ: jednokratno plaćanje Maestro, Mastercard i Visa karticama te mogućnost obročnog plaćanja na 2-12 rata putem VISA Inspire, Visa Premium i Maestro karticama.
- ERSTE: jednokratno plaćanje Diners, Discover, DinaCard, Maestro, Mastercard i Visa karticama te obročno plaćanje na 2-12 rata Diners, Maestro i Visa (MB+) karticama.
- Ostale kartice: jednokratno
Ostale kartice (osobni dolazak u poslovnicu):
- Visa (PBZ): do 12 obroka
- Maestro (ZABA i PBZ): do 12 obroka
- MasterCard (ERSTE): do 12 obroka
- Ostale kartice: jednokratno
*Za sva obročna plaćanja od 2-12 rata agencija obračunava manipulativne troškove u iznosu od 5%.
*AVIO-ADRIA d.o.o. koristi Monri WSPay za online plaćanja.
Monri WSPay je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama
te drugim načinima plaćanja.
Monri WSPay kupcu i trgovcu osiguravaju siguran upis i prijenos upisanih podataka o karticama što potvrđuje i PCI DSS certifikat koji Monri WSPay koristi SSL certifikat 256 bitne enkripcije te TSL 1.2 kriptografski protokol kao najviše stupnjeve zaštite kod upisa i prijenosa podataka.
Politika zaštite osobnih podatka klijenata
TA Palma sve zaprimljene osobne podatke o putnicima čuva u skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka te drugim primjenjivim propisima. Smatra se da putnik potpisom ugovora o putovanju daje suglasnost za obradu osobnih podataka u svrhu sklapanja i ispunjenja ugovora. Putnik prihvaćanjem ovih općih uvjeta istodobno daje suglasnost TA Palmi za prenošenje osobnih podataka ovlaštenim trećim osobama, te suglasnost da se putnikovi osobni podaci mogu upotrebljavati u sljedeće namjene: direktna prodaja, istraživanje tržišta, provođenje analiza poslovanja, segmentacija kupaca, statističke obrade i obavještavanja o ponudi TA Palme i njenih poslovnih partnera. Ako putnik ne želi dati takvu suglasnost, o tome se mora izjasniti prilikom prijave na putovanje.
UVODNE ODREDBE
Avio-Adria d.o.o. pridaje posebnu pažnju zaštiti osobnih podataka svojh klijenata, u skladu s najboljom poslovnom praksom i važećim hrvatskim i europskim propisima, uključujući i Opću uredbu o zaštiti podataka (Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.) Cilj ove politike je pružiti svim zainteresiranim stranama sve potrebne informacije o načinu obrade i zaštite osobnih podataka i pravima koje klijenti u vezi obrade osobnih podataka imaju.
PODRUČJE PRIMJENE
Politika se primjenjuje na sve osobne podatke klijenata koje Avio-Adria d.o.o. prikuplja i obrađuje i podataka koje prikupljaju i obrađuju Avio-Adria-ovi d.o.o. partneri u ime i za potrebe Avio-Adria-a d.o.o.. Klijentom se smatra osoba koja je od Avio-Adria-a zatražila uslugu ili ponudu za uslugu. Osobni podatak je svaki podatak koji se odnosi na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi (Članak 4. Opće uredbe o zaštiti podataka). Obrada podataka znači svaki postupak ili skup postupaka koji se obavljaju na osobnim podacima ili na skupovima osobnih podataka (Članak 4. Opće uredbe o zaštiti podataka)
NAČELA OBRADE OSOBNIH PODATAKA
Zakonita, poštena i transparentna obrada
Podatke obrađujemo u skladu s važećim zakonima koji se odnose na obradu osobnih podataka i u skladu s najboljom poslovnom praksom zaštite podataka.
Obrada u skladu sa svrhom prikupljanja podataka
Prikupljene podatke obrađujemo samo u skladu sa svrhom za koje su ti podaci prikupljeni.
Ograničenje količine podataka
Prikupljamo i obrađujemo samo one podatke koji su nužni za postizanje svrhe obrade.
Točnost podataka
Posebnu pažnju pridajemo točnosti prikupljenih podataka. Korisnik u svakom trenutku ima pravo uvida u podatke i ispravka svojih podataka.
Ograničavanje vremena obrade i čuvanja podataka
Podatke obrađujemo i čuvamo samo onoliko dugo koliko je potrebno za ispunjenje svrhe za koju su podaci prikupljeni ili koliko nalažu primjenjivi propisi. Također, rokovi pohrane podataka ovise o interesu naših klijenata da se kontaktiranje izvrši putem kontakt podataka koji su ujedno i osobni podaci klijenta. U pravilu, osobne podatke čuvamo pet godina od vremena izvršenja usluge, ako drugim zakonskim propisima nije drugačije određeno. Ako podatke obrađujemo na temelju privole klijenta, podatke čuvamo sve dok klijent ne povuče privolu. Podaci iz sustava videonadzora redovito se brišu, a čuvaju se najviše tri mjeseca osim u slučajevima kada su nužni za vođenje postupaka pred nadležnim tijelima.
Sigurnost osobnih podataka
Pridajemo najveću moguću pažnju sigurnosti osobnih podataka. U tome nam pomaže sustav upravljanja kvalitetom poslovanja potvrđen ISO 9001 certifikatom i interne sigurnosne procedure.
PRAVA KLIJENATA
U skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka, klijent ima sljedeća prava:
Pravo na pristup podacima
Klijent ima pravo dobiti potvrdu obrađujemo li njegove osobne podatke, te ako obrađujemo, ima pravo dobiti sljedeće informacije: informaciju o svrsi obrade, o kategoriji osobnih podataka koje obrađujemo, o primateljima ili kategorijama primatelja podataka koje obrađujemo, o predviđenom razdoblju u kojem će podaci biti pohranjeni ili kriterijima za utvrđivanje tog razdoblja, o pravu da zatraži ispravak, brisanje i ograničenje obrade podataka, o pravu na podnošenje tužbe nadzornom tijelu, informacije o izvoru podataka ako nisu prikupljeni od klijenta, informacije o sustavu za automatizirano odlučivanje, poput izrade profila, o zaštitnim mjerama ako se podaci prenose u treću zemlju.
Pravo na ispravak i brisanje
Klijent ima pravo ishoditi ispravak netočnih podataka. Klijent ima pravo ishoditi brisanje podataka, osim ako su podaci nužni za svrhu za koju su prikupljeni ili ih je potrebno čuvati prema važećim zakonskim propisima. Avio-Adria d.o.o.s ima obvezu obavijestiti klijenta o promjeni ili brisanju podataka napravljenih na zahtjev klijenta.
Pravo na ograničenje obrade
Klijent ima pravo ishoditi ograničenje obrade podataka, pod uvjetima definiranima u Općoj uredbi o zaštiti podataka. Avio-Adria d.o.o. ima obvezu obavijestiti klijenta o ograničenju obrade napravljenom na zahtjev klijenta.
Pravo na prenosivost podataka
Klijent ima pravo zaprimiti podatke koje nam je dostavio u strukturiranom, uobičajenom i strojno čitljivom formatu, te ih prenijeti drugom voditelju obrade bez ograničenja.
Pravo na prigovor
Klijent ima u svakom trenutku pravo na prigovor na obradu osobnih podataka. Klijent ima u svakom trenutku pravo na prigovor na izravni marketing, u kom slučaju podatke više nećemo koristiti u tu svrhu.
Automatizirano donošenje odluka uključujući izradu profila
Klijent ima pravo da se na njega ne odnose odluke temeljene na automatiziranoj obradi, uključujući izradu profila.
NAČIN PRIKUPLJANJA OSOBNIH PODATAKA
Podatke o svojim klijentima prikupljamo na sljedeće načine:
Prikupljanje podataka u poslovnicama
Prilikom izrade rezervacije ili ponude, tražimo od korisnika osobne podatke potrebne za rezervaciju ili ponudu. Korisnik svoje podatke može ostaviti osobno, ili u ime korisnika to može napraviti druga osoba, ili nam korisnik podatke može javiti telefonom ili mailom.
Prikupljanje podataka putem weba
Na našim web stranicama prilikom izrade rezervacije ili upita za ponudom, prikupljamo podatke potrebne za izradu rezervacije ili ponude. Klijent nam podatke dostavlja putem obrasca na web stranicama.
Privola klijenta
Privola klijenta znači svako dobrovoljno, posebno, informirano i nedvosmisleno izražavanje želja ispitanika kojim on izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom daje pristanak za obradu osobnih podataka koji se na njega odnose (Članak 4. Opće uredbe o zaštiti podataka). Bez privole klijenta nikad nećemo upotrebljavati osobne podatke klijenta ni u kakve svrhe za koje je prema važećim propisima nužna privola.
VRSTE OSOBNIH PODATAKA KOJE PRIKUPLJAMO
Prikupljamo samo one podatke koji su nužni za izvršenje svrhe prikupljanja podataka i u skladu s važećim zakonskim propisima. Podaci koje prikupljamo su: ime i prezime, datum rođenja djece radi ostvarivanja popusta, broj telefona i e-mail adresu radi kontakta, lokacija, spol, državljanstvo, broj putovnice ili drugog odgovarajućeg osobnog dokumenta tamo gdje je to potrebno radi izvršenja zakonskih obveza (npr. kod prelaska granice), broj kreditne kartice ili podatke o drugom sredstvu plaćanja. Zbog prirode putničkih usluga može se dogoditi potreba za obradom posebno zaštićenih kategorija osobnih podataka koji otkrivaju, primjerice, vjerska ili filozofska uvjerenja, članstvo u sindikatu i podataka koji se odnose na zdravlje klijenta i to isključivo u svrhu izvršenja ugovora između Avio-Adria-a d.o.o. i klijenta, odnosno obavljanja radnji koje prethode sklapanju ugovora. Smatrat će se da je klijent koji je Avio-Adria-u d.o.o. dao podatak iz posebne kategorije osobnih podataka time izričito iskazao svoju privolu na obradu takvih podataka.
SVRHA PRIKUPLJANJA OSOBNIH PODATAKA
Osobne podatke prikupljamo u sljedeće svrhe:
Radi izvršenja ugovora ili pripreme za izvršenje ugovora
Osobne podatke prikupljamo kako bismo mogli izvršiti uslugu prema klijentu ili kako bismo mogli napraviti ponudu za uslugu klijentu.
Radi obavještavanja korisnika o uslugama i proizvodima
Avio-Adria d.o.o. može upotrebljavati sve kontaktne podatke klijenta za slanje promidžbenih obavijesti o svim uslugama i proizvodima Avio-Adria-a d.o.o. putem svih kanala za promidžbu, osim ako klijent ne odredi drugačije. Kako bi klijent mogao dobivati obavijesti koje odgovaraju njegovim željama i navikama, nužno je da Avio-Adria d.o.o. upotrebljava određene podatke klijenta za izradu personaliziranih promidžbenih obavijesti i ponuda za klijenta. Klijent se u svakom trenutku može izjasniti da ne želi više primati promidžbene obavijesti. U tom se slučaju podaci korisnika više neće obrađivati u svrhe izravne promidžbe. Promidžbene obavijesti o uslugama i proizvodima trećih osoba (partnera) Avio-Adria d.o.o. će slati klijentu jedino uz privolu. Pravna osnova za obradu podataka u ove svrhe jest legitiman interes Avio-Adria d.o.o., osim kad su od tog interesa jači interes ili temeljna prava i slobode koje zahtijevaju zaštitu podataka klijenta.
Za interne potrebe
Podatke klijenta čuvamo kako bismo zaštitili legitimne interese klijenta ili naše legitimne interese, a u skladu s važećim zakonskim propisima. To na primjer može uključivati čuvanje podataka klijenta kako bismo na najbolji način mogli odgovoriti na eventualne prigovore klijenata, upotrebu podataka klijenata radi sprječavanja, otkrivanja i procesuiranja zloupotreba na štetu klijenata ili Avio-Adria-a d.o.o., osiguravanja sigurnosti zaposlenika, klijenata, proizvoda i usluga Avio-Adria-a d.o.o., kreiranja usluga i ponuda koje odgovaraju potrebama i željama klijenata, osiguravanja vrhunskog korisničkog iskustva, personalizirane korisničke podrške, istraživanja i analize tržišta, optimizacije prodajnih kanala itd. Telefonski razgovori korisnika i djelatnika Avio-Adria-a d.o.o. mogu biti snimani i dalje se upotrebljavati u svrhe unaprjeđenja kvalitete rada djelatnika Avio-Adria-a d.o.o., rješavanja mogućih prigovora klijenata kao i u sigurnosne svrhe, o čemu će klijent biti obaviješten prije početka razgovora. Pravna osnova za obradu podataka u ove svrhe jest legitiman Avio-Adria-a d.o.o., osim kad su od tog interesa jači interes ili temeljna prava i slobode koje zahtijevaju zaštitu podataka klijenta i/ili pravna osnova zaštite ključnih interesa klijenta ili druge fizičke osobe. Iznimka su slučajevi kada je pravna osnova privola.
U svrhu ispunjenja zakonskih obveza
Na temelju pisanog zahtjeva utemeljenog na važećim propisima, Avio-Adria d.o.o. je nadležnim državnim tijelima (npr. sudovima, policiji, turističkoj inspekciji itd.) obvezan dostaviti ili omogućiti pristup određenim osobnim podacima klijenata.
Pravna osnova za obradu podataka u ove svrhe jest ispunjavanje zakonskih obveza Avio-Adria-a d.o.o.
PROSLJEĐIVANJE PODATAKA TREĆIM STRANAMA
Podatke klijenata prosljeđujemo trećim stranama u sljedećim slučajevima:
U svrhu izvršenja ugovora ili priprema za izvršenje ugovora s klijentom
Podatke prosljeđujemo trećoj strani kad je to potrebno da bismo klijentu pružili ugovorenu uslugu ili tražene informacije. To na primjer uključuje slanje podataka klijenta hotelu ili prijevozniku, kada je to potrebno da bi se izvršila usluga ili napravila ponuda za uslugu.
Kada je korisnik dao privolu
Podatke prosljeđujemo trećoj strani ako je to potrebno za svrhu za koju je korisnik dao izričitu privolu.
Kada za obavljanje pojedinih poslova angažiramo podizvođače
Ako za obavljanje pojedinih poslova angažiramo podizvođače kao izvršitelje obrade, u tom slučaju prosljeđujemo osobne podatke podizvođaču. Pritom koristimo podizvođače isključivo s prostora EU i ti podizvođači rade isključivo po nalogu Avio-Adria-a d.o.o. i po ugovoru sklopljenom s Avio-Adria-om d.o.o., što osigurava mjere zaštite podatka kao da podatke obrađuje Avio-Adria d.o.o.
ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
U svrhu zaštite osobnih podataka svojih klijenata koristimo najbolje poslovne prakse u području turizma i informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Kontinuirano prilagođavamo naše interne procese kako bismo postigli optimalnu razinu zaštite osobnih podataka. Pritom koristimo različite organizacijske mjere i tehnička sredstva zaštite podataka korisnika od neovlaštenog uvida, promjene, gubitka, krađe ili druge zloupotrebe podataka.
KONTAKT
Klijent može ostvariti svoja prava iz Opće uredbe o zaštiti podataka podnošenjem zahtjeva na adresu elektroničke pošte info@avioadria.hr. Ako klijent sumnja na povredu svojih osobnih podataka, može poslati prijavu na adresu elektroničke pošte info@avioadria.hr. Klijent također može prijavu podnijeti Agenciji za zaštitu osobnih podataka.
IZMJENE, DOPUNE I PRIJELAZNE ODREDBE
Politika stupa na snagu i počinje se primjenjivati na dan objave te je dostupna na internetskim stranicama i na prodajnim mjestima Avio-Adria-a d.o.o. O mogućim izmjenama i dopunama Politike klijenti će biti pravovremeno obaviješteni, uključujući i putem objave na internetskim stranicama. Pravo na prenosivost osobnih podataka, brisanje podataka i ograničenje obrade osobnih podataka klijent ima najkasnije od početka primjene Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka, tj. od 25. svibnja 2018. godine.
Reklamacije
Nadležno tijelo čijem službenom nadzoru podliježe djelatnost turističke agencije u objavljanju i pružanju usluga u turizmu:
Državni inspektorat
Turistička inspekcija
Šubićeva 29, 10000 Zagreb
E-mail adresa: turisticka.inspekcija@dirh.hr
UPUTE O NAČINU PODNOŠENJA PRIGOVORA:
Putnik se za nepravilnosti i reklamacije mora žaliti prvo davatelju usluga (hotelu, apartmanu i slično, prijevozniku, voditelju putovanja, predstavniku organizatora putovanja ili neposrednom izvođaču usluga). U slučaju da se reklamacija može riješiti na licu mjesta, a Putnik se nije pružatelju usluge odmah žalio na nepravilnosti, podrazumijeva se da se Putnik slaže s uslugom čime gubi pravo na ulaganje naknadnih reklamacija sa zahtjevom za smanjenje cijene usluge i/ili isplate štete. Avio-Adria d.o.o. neće razmatrati reklamacije ako Putnik nije priložio kopiju pismene reklamacije koju je uložio na licu mjesta. Ukoliko ni nakon prigovora na licu mjesta ne dođe do poboljšanja, Putnik mora tražiti potvrdu iz koje se vidi da usluga nije pružena, odnosno da nije pružena na način kako je ugovoreno. Putnik mora potvrdu priložiti pismenoj reklamaciji. Pisanu reklamaciju Putnik je dužan uložiti u roku od 8 dana nakon završetka putovanja putem elektroničke pošte na adresu: info@avioadria.hr ili poštom na adresu: Avio-Adria d.o.o., Kneza Borne 2, 10000 Zagreb, odnosno osobno dolaskom u poslovnicu te uručenjem pismene reklamacije djelatniku agencije Avio-Adria-a. Ukoliko Putnik uloži pismenu reklamaciju nakon tog roka, Avio-Adria takvu reklamaciju nije dužna uzeti u obzir. Avio-Adria je dužna donijeti pismeno rješenje na prigovor u roku od 14 dana po primitku prigovora, a može odgoditi rok rješenja o pritužbi za dodatnih 14 dana zbog prikupljanja informacija. Dok postupak rješenja traje, a ukupno najviše 14, odnosno 28 dana nakon ulaganja prigovora, Putnik se neopozivo odriče posredovanja bilo koje druge osobe, arbitraže UHPA-e ili druge institucije, kao i davanja informacija u medije. Isto tako u ovom vremenu Putnik se odriče prava na tužbu. Najviši iznos nadoknade po prigovoru može doseći iznos reklamiranog dijela usluga, a ne može obuhvatiti već iskorištene usluge kao ni cjelokupni iznos aranžmana.
Postavke privatnosti
Više o tome kako ova web stranica koristi kolačiće i s njima povezane tehnologije možete pročitati u odjeljku o privatnosti i kolačićima na donjoj poveznici. Naša web stranica koristi kolačiće za poboljšanje performansi. Na taj način možemo vam pružiti kvalitetniji sadržaj, poboljšati cjelokupno korisničko iskustvo i istovremeno vaše podatke zaštititi. U nastavku možete odabrati kolačiće koje želite i time poboljšati vaše iskustvo pregledavanja na našoj web stranici.
Bolje korisničko iskustvo - potrebni kolačići
Prikupljanjem anonimnih podataka s vaših uređaja i preglednika možemo vam omogućiti nesmetano upravljanje web stranicama, pružajući vam glatko i poboljšano korisničko iskustvo. Ovi su kolačići potrebni kako bi se omogućile osnovne funkcije ove web stranice, kao što su osiguravanje sigurnog unosa ili registracije, kao i pamćenje vaših koraka kod ispunjavanja vaše narudžbe.
Svjež i kvalitetan sadržaj - funkcionalni kolačići
Ovi kolačići omogućuju nam analizu vaše upotrebe web stranice kako bismo procijenili i poboljšali naše performanse. Kolačići mogu poslužiti i za poboljšanje korisničkog iskustva na ovoj web stranici. Na primjer: pamćenje podataka za prijavu, pohranjivanje sadržaja vaše košarice ili pružanje informacija o tome kako se koristi naša web stranica. U svrhu pružanja kvalitetnijeg i zanimljivijeg sadržaja bilježimo vaše aktivnosti na ovim stranicama. To nam omogućava da upoznamo vaše interese i ovisno o vašem pretraživanju naše web stranice pružamo vam prilagođene Avio-Adria ponude i sadržaje.
Informirajte se o najboljim ponudama - reklamni kolačići
U svrhu prikazivanja naših promotivnih ponuda na drugim web mjestima, povremeno vam možemo pružiti pregled tema koje najbolje odgovaraju vašim interesima.
Privatnost i kolačići
Što su kolačići i kako djeluju?
Kolačići (eng. Cookies) su male datoteke koje se spremaju na korisničke uređaje kada posjećujete web stranicu. Sadrže različite podatke koje web stranica čita kada je ponovno posjetite. Koriste ih većina modernih web stranica. Pohrana im je pod potpunom kontrolom korisnika jer može ograničiti ili onemogućiti kolačiće u pregledniku koji korisnik koristi. Kolačiće koristi većina web stranica jer pružaju prikladan način za održavanje svježeg i relevantnog sadržaja u skladu s interesima i preferencijama web korisnika. Na temelju statistike prometa web stranica, koju također pružaju kolačići, upravitelji web stranica mogu procijeniti učinkovitost dizajna web stranice, kao i važnost vrste i broja oglasa koje nude korisnicima na svojim web stranicama.
Kolačići sami po sebi nisu štetni, ne sadrže viruse ili bilo koji drugi zloćudni kod.
Zakonsko ograničavanje kolačića prvenstveno je rezultat zlouporabe tehnologije praćenja od strane korisnika kolačića i time kršenja internetske privatnosti.
Vrste kolačića
1. Neophodni i iskustveni kolačići:
Kolačići mogu imati vrlo različite sastojke. Dobri sastojci kolačića su korisni za posjetitelje, posebno za nesmetano pregledavanje stranica, za rezervacije, za dodavanje ponuda u “Moj izbor” i slične zadatke na web stranici. Takvi kolačići omogućuju upotrebu potrebnih komponenti za pravilno funkcioniranje web mjesta. Bez ovih kolačića, usluge koje želite koristiti na ovoj web stranici ne bi pravilno funkcionirale (npr. rezervacija, postupak kupnje, …) i stoga su apsolutno neophodne za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići ne prikupljaju podatke putem kojih možemo identificirati korisnika.
2. Funkcionalni kolačići:
Služe za anonimno nadgledanje posjeta web stranice i neizravno koriste krajnjim posjetiteljima jer pružaju uvid u to koji sadržaji na web stranici posjetitelje zanimaju i na temelju povratnih informacija mogu web stranicu približiti čitateljima sa zanimljivijim sadržajem. Takvi kolačići, koji se nazivaju i funkcionalni kolačići, omogućuju web mjestu da pamti neke od vaših postavki i izbora (npr. Korisničko ime, jezik, regiju) i pružaju napredne, personalizirane značajke.
3. Oglašivački kolačići:
Oni bilježe podatke o vašim mrežnim aktivnostima. Ove vrste kolačića najčešće se koriste u oglašavačkim i društvenim mrežama kako bi vam prikazali oglase koji bi vas mogli zanimati. Također mogu ograničiti ponavljanje oglasa ili izmjeriti učinkovitost kampanja.
Onemogućavanje kolačića u preglednicima
Većina web preglednika automatski prihvaća kolačiće. Kolačiće možete isključiti u bilo kojem trenutku u postavkama preglednika. Pojedinosti o postavkama kolačića mogu se naći u donjim vezama do najčešće korištenih preglednika. Odaberite web preglednik koji koristite i kliknite vezu: